Dnešný blog sa zameria, a pokúsi vysvetliť metriku Mieru prekliku ďalej aj ako MP, ako funguje v prostredí SEM (platené vyhľadávanie) od služby Google AdWords.
Predpokladám, že ako zdatnejší užívatelia viete čo je AdWords, a ak nie tak AdWords služba od Googlu je najväčšia internetová reklamná sieť, v ktorej dokážeme nájsť a osloviť potencionálnych zákazníkov alebo klientov, a samozrejme vieme aj vytvoriť povedomie o značke, produktu alebo o nejakej udalosti a presmerovať ich na relevantnú hlavnú, alebo pod stránku nášho webu.
Čo je teda miera prekliku? Pomer, ktorý uvádza, ako často ľudia, ktorým sa zobrazí vaša reklama, na ňu skutočne kliknú. Pomocou miery prekliknutia môžete zhodnotiť výkonnosť svojich kľúčových slov a reklám.
MP predstavuje percentuálne vyjadrený podiel počtu kliknutí na reklamu a počtu jej zobrazení (kliknutia ÷ zobrazenia = MP).
Ako príklad uvádzame: Ak by ste napríklad získali 5 kliknutí a 1 000 zobrazení vašej reklamy, vaša MP by bola 0,5 %.
Vo všeobecnosti sa tvrdí že od 1% a viac je reklama dobrá, t.j. čím je vyššie číslo tým je Vaša reklama lepšia a konkurencie schopnejšia.
Pre každú reklamu a kľúčové slovo sa v účte AdWords uvádza samostatná MP.
Vysoká MP je dobrým indikátorom toho, že používatelia považujú vaše reklamy za užitočné a relevantné. MP taktiež prispieva k lepšiemu Skóre kvality vašich kľúčových slov, ktoré môže ovplyvňovať vaše ceny a pozíciu zobrazenia reklamy vo vyhľadávaní. Upozorňujeme, že dobrá MP závisí od toho, čo a v ktorých sieťach inzerujete.
Pomocou MP môžete určiť, ktoré reklamy a kľúčové slová sú z vášho pohľadu úspešné a ktoré treba zlepšiť. Čím viac kľúčové slová a reklamy súvisia navzájom a s vaším podnikaním, tým je pravdepodobnejšie, že používateľ klikne po vyhľadávaní kľúčového slovného spojenia na vašu reklamu.
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!