Tvorba web stránky čo by sme mali vedieť
Hlavné moto ktoré by sme mali mať vždy na pamäti pri vytváraní webových stránok je: „pre koho je stránka tvorená“ (cieľové publikum), a čo ňou chceme dosiahnuť (informácia, odkaz, predaj, získanie fanúšika, registráciu, atď.). Zameranie by sme mali teda cieliť na konkrétne vybrané publikum, či už je to webový obsah textový, obrázkový, video obsah, alebo mix, vždy by nám malo ísť o to, aby návštevník stránky našiel to čo hľadal, prípadne čo očakával.
Nezabúdajme že vizuál (design, obal) v mnohých prípadoch nie je zďaleka na prvom mieste čo návštevník na web stránkach hľadá, ale je to hlavne obsah a relevantnosť tomu, čo od vstupnej stránky alebo celého webu očakával.
Preto ešte pred tým než začnete tvoriť nový web je dobré si naplánovať určitý koncept, stanoviť si reálne ciele a samozrejme určite je dobré sa aj poradiť s niekym, kto sa tvorbou webových stránok profesionálne zaoberá z komplexného dosahu na cieľové publikum.
Určite mi dáte za pravdu, že pokiaľ chcete robiť nie čo čomu sa profesionálne nevenujete môžete spraviť viac zlého ako užitočného. Rovnako je to aj pri tvorbe web stránok, nie každý si totiž uvedomuje určité špecifiká a náväznosti, ktoré môžu ovplyvniť rating firmy (webovej stránky, obraz, vnímanie alebo postavenie firmy) na internete z pohľadu lokálneho, ako aj globálneho postavenia daného subjektu (firmy, značky, vytváraného povedomia), naopak čo je ešte horšie, môže zle neodborne postavená web stránka s obsahom a zlými odkazmi pridať tkz. bad rating (zlé hodnotenie), prípadne neodborne robená SEO optimalizácia stránky môže okrem iného minimálne narobiť to, že si Vašu stránku na internete užívatelia nebudú vedieť vyhľadať a samotná návštevnosť webu bude prinajmenšom mizerná ak nie žiaľ nulová.
Nie raz som sa stretol s názormi podnikateľov, že od internetu a ich webovej stránky očakávali a stále očakávajú podstatne viac (hlavne s cieľom na predaj..), lebo však ich webová stránka vyzerá veľmi cool, že však oni dali do web stránky 100€ s DPH. Vyvracať ich im názor je veľmi náročne a po väčšinou to nemá žiaden význam, lebo hlavne na Slovensku je trend, že sme odborníkmi takmer vo všetkých oblastiach, o ktorých si prečítame pár riadkov a v ktorých hlavne nemáme žiadnu prax s dodatkom „hlavne že sme ušetrili“! Bohužiaľ ekonomická situácia je taká, ja tomu rozumiem, no na druhej strane by sme nemali mať očakávania viď uvediem príklad že auto 20 ročná škodovka chce jazdiť na okruhu F1, je to prinajmenšom takpovediac nereálne aj keď auto má motor, výfuk a štyri kolesá.
Na záver krátkeho článku chcem pripomenúť, že nezabúdajme na firmy a ľudí ktorí sa venujú profesionálne tvorbe web stránok, seo ptimalizácii, web reklame a snažia sa odovzdať poctivý výrobok v podobe kvalitne odvedenej služby, ktorá je spájaná s dlhodobého hľadiska nie len vytvorením štandardného šablónového webu, ktorý si užívateľ vie trebárs postaviť aj sám.
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!