Nofollow atribút odkazu aby nebol sledovaný vyhľadávačom, seo optimalizácia
Nofollow – označenie odkazu na stránke atribútom rel = „nofollow“ predstavuje spôsob, ako môžu správcovia webu dať vyhľadávačom pokyn „Nesledovať odkazy na tejto stránke“ či „Nesledovať tento konkrétny odkaz“.
Pôvodne sa označenie nesledovať odkaz objavovalo v meta-značkách na úrovni stránky a dávalo vyhľadávačom pokyn, aby nesledovali (tj. Neprechádzali) žiadne odchádzajúce odkazy na stránke. Príklad:
Predtým, než sa označenie nofollow začalo používať pre jednotlivé odkazy, bolo zabránenie robotom v sledovaní konkrétnych odkazov na stránke pomerne náročné (bolo treba napríklad odkaz presmerovať na adresu URL blokovanú v súbore robots.txt). Preto bola vytvorená hodnota nofollow atribútu rel. To umožňuje správcom webu detailnejšie kontrolu: namiesto toho, aby vyhľadávačom a robotom dávali pokyn, aby nesledovali žiadne odkazy na stránke, im môžu dať jednoducho pokyn, aby nesledovali konkrétny odkaz.
Prečo nesledovať odkazy na stránky tipu Prihlásenie, alebo Registrácia?
Ako Google zaobchádza s ne-sledovanými odkazmi ?
Tieto odkazy všeobecne nie sú sledované. To znamená, že Google na tieto odkazy neprevádza hodnotenie PageRank ani text odkazu. Použitie atribútu nofollow v podstate spôsobí, že cieľové odkazy vypustíme z celkového grafu webu. Cieľové stránky sa napriek tomu môžu zobraziť v našom indexe, ak na ne odkazujú iné stránky bez označenia nofollow alebo ak ich adresy URL boli odoslané spoločnosti Google v súbore Sitemap. Tiež upozorňujeme, že iné vyhľadávače môžu s atribútom bez sledovania zaobchádzať mierne odlišným spôsobom.
Aké sú pravidlá spoločnosti Google a niektoré konkrétne príklady použitia označenia Nofollow?
Tu je niekoľko prípadov, v ktorých môže byť vhodné použiť označenie nesledovať odkaz:
Nedôveryhodný obsah: Ak nemôžete alebo nechcete ručiť za obsah stránok, na ktoré zo svojho webu odkazujete (napríklad komentáre alebo zápisy v návštevnej knihe pochádzajúce od nedôveryhodných používateľov), opatrite tieto odkazy označením nesledovať odkaz.
To odradí pôvodcu spamu od zacielenie na vaše stránky a zamedzia tomu, aby vaše stránky neúmyselne prevádzali hodnotenie PageRank na zlé susedov na webe. Konkrétne pôvodcovia komentovaného spamu môžu prestať zacieliť konkrétne systém pre správu obsahu alebo blogovať službu, keď zistí, že nedôveryhodné odkazy v tejto službe sú opatrené označením nofollow. Ak chcete rozoznať a oceniť dôveryhodné prispievateľa, môžete automaticky alebo manuálne odstrániť atribút nofollow z odkazov zaslaných členmi alebo užívateľmi, ktorí priebežne zasielali kvalitné príspevky.
Platené odkazy s priradením značky bez sledovania
Platené odkazy. Hodnotenia stránok vo výsledkoch organického vyhľadávania Google čiastočne vychádza z analýzy ďalších stránok, ktoré na ne odkazujú. Aby sme zabránili plateným odkazom v ovplyvňovaní výsledkov vyhľadávania a negatívnom vplyve na používateľov, žiadame webmasterov, aby takéto odkazy označili atribútom nofollow. Pokyny pre vyhľadávače požadujú strojovo čitateľné označenie platených odkazov – rovnako ako spotrebitelia online a offline oceňujú označenie plateného obsahu (napr. Celostránkový novinový inzerát má byť opatrený titulkom „Inzercia“). Ďalšie informácie o pozícii spoločnosti Google k plateným odkazom.
Stanovenie priorít prechádzanie: Roboty vyhľadávačov sa nemôžu prihlásiť alebo zaregistrovať ako členovia vášho fóra, nie je teda žiadny dôvod nechať Googlebot sledovať odkazy „Zaregistrujte sa“ alebo „Prihlásiť sa“. Použitie označenia nofollow pre tieto odkazy umožní Googlebot, aby prechádzal ďalšie stránky, ktoré by ste v indexe Google videli radšej.
Oveľa produktívnejším využitím zdrojov než je orientácia na stanovenie priorít prechádzanie pomocou opatrení odkazov označením nofollow. Je úspešnejšie použitie kvalitnej informačnej architektúry (intuitívna navigácia, adresy URL prívetivé pre používateľov aj vyhľadávače atď.).