Skóre kvality AdWords Google
Jedným z najdôležitejších metrík v účte reklamnej kampani AdWords je Skóre kvality konkrétneho slovíčka, alebo slovného výrazu.
Motorom dobre fungujúcej reklamy v Google AdWords je vyššie Skóre kvality, ktoré nám dopomáha znížiť cenu za klik (CPC),
obrazne môžeme povedať že tankujete lacnejší a kvalitnejší benzín a jazdíte po diaľnici bez rýchlostného limitu!
Ako vypočíta systém AdWords Skóre kvality:
Skóre kvality sa preratúva zakaždým, keď niekto zadá hľadaný výraz, na základe ktorého sa zobrazí Vaša reklama. Skóre kvality vyhodnocuje a porovnáva, nakoľko sú relevantné vaše reklamy, kľúčové slová a vstupná stránka. Je to jeden zo spôsobov, ako zistiť, či Vaše reklamy poskytujú dobrý používateľský dojem. Vo všeobecnosti Google hovorí že hodnota skóre kvality 5 kľúčového slova a vyššie je dobré (maximálna hodnota skóre kvality je 10)
Vyberáme hlavné faktory ktoré ovplyvňujú Skóre kvality:
- Očakávaná miera prekliknutia (MP/CTR): Pravdepodobnosť, že Vaše reklamy získajú kliknutia, keď sa zobrazia pre dané kľúčové slovo, bez ohľadu na pozíciu reklamy.
- Relevancia reklám: Do akej miery súvisí kľúčové slovo s reklamami.
- Skúsenosti so vstupnou stránkou: Relevantnosť a užitočnosť vstupnej stránky vášho webu pre ľudí, ktorí kliknú na vašu reklamu.
Čomu sa treba vyvarovať:
Na to aby sme zistili či nám spúšťa slovíčko v Google konkrétnu reklamu je potrebné použiť AdWords nástroj : Ukážka a diagnostika reklamy v časti Nástroje účtu AdWords. Je to preto aby sme neznižovali výšku skóre kvality, necielené zobrazenie rovnako negatívne ovplyvňuje aj mieru prekliknutia MP.
Zanechajte komentár
Chcete sa pripojiť k diskusii?Neváhajte prispieť!